Lite Sweet - Indulcitor

Zahărul reprezintă un carbohidrat  care se găsește sub formă de zaharoză, fructoză și lactoză, în fructe, legume, alimente procesate, siropuri și sucuri. Are un conținut bogat de calorii (387 kcal la 100 de grame).

Consumul de zahăr trebuie redus la mai puțin de 10% din aportul total de energie. Dacă se reduce consumul la mai puțin de 5% (aproximativ 6 lingurițe), atunci beneficiile aduse sănătății cresc.

Un aport crescut de zahăr  poate duce la un grad mai mare de risc pentru diabet de tip 2, boli de inimă și dezechilibre hormonale.

 Îndulcitorii, alternativa mai sănătoasă

Zahărul rafinat poate fi înlocuit cu îndulcitori naturali, precum ștevia și erythritol, care nu îți pun în pericol sănătatea.

Unul dintre înlocuitorii naturali ai zahărului este xylitolul, care se găsește în mod natural în fibrele multor fructe. Xylitolul este, de exemplu, folosit la fabricarea unor sortimente de gumă de mestecat și pentru bomboane. Poate fi utilizat de către persoanele care suferă de diabet.

Un produs  natural pe care îl poți folosi în loc de zahăr, care conține xylitol și erythritol este Lite&Sweet. Este la fel de dulce ca zahărul obișnuit, numai că are doar 3 calorii pe linguriță, comparativ cu 16 calorii conținute într-o linguriță de zahăr. Este sigur atât pentru diabetici, cât și pentru hipoglicemici.Sirop de agave

Siropul de agave este un alt produs natural pe care îl poți folosi în locul zahărului, cu o putere de îndulcire ridicată. Poate fi folosit și la prăjituri, cât și pentru a-ți prepara cafeaua.  Nu trebuie însă să fie consumat în exces. Siropul de orez este și aceasta o bună variantă pentru a nu mai folosi zahărul rafinat.

   Siropul de curmale, o altă alegere sănătoasă

Un alt îndulcitor natural este siropul de curmale, fructe cunoscute pentru gustul lor dulce și pentru beneficiile pe care le aduc sănătății, datorită conținutului bogat de vitamine și minerale. Siropul de curmale este un produs natural, care este excelent mai ales la prepararea dulciurilor. Și curmalele pot fi folosite la îndulcit prăjiturile făcute în casă, după ce le mărunțești la robotul de bucătărie.

Un sirop care poate fi utilizat oricând că îndulcitor natural, având avantajul unui număr redus de calorii este siropul de arțar. Conține  minerale esențiale pentru bună funcționare a organismului, precum manganul și zincul. Malțul de orez este, de asemenea, un produs excelent pentru a-ți îndulci cafeaua, dar și pentru a-l folosi la prepararea siropurilor și prăjiturilor.

Zahar de cocos

Zahărul de cocos este o alternativă sănătoasă a zahărului de orice fel. Acesta este obținut din nectarul florilor de cocos. Are un indice glicemic scăzut, este natural și nerafinat. Are un conținut bogat în minerale (potasiu, magneziu, zinc și fier), antioxidanți, vitamine și aminoacizi. Poate fi folosit pentru a aroma înghețata, dar și la prepararea unor prăjituri gustoase. La fel de indicată este și melasa, un ingredient natural, care are și avantajul de a fi bogat în fier. Conține o cantitate bogată de potasiu și de magneziu, dar și antioxidanti, care luptă cu radicalii liberi. O altă variantă, este zahărul brut de trestie.

Toate sortimentele sunt sănătoase și pot fi folosite pentru prepararea unor rețete delicioase de dulciuri, cât și pentru un suc natural, un sirop sau pentru a îndulci un iaurt.

Nu în ultimul rând, poți apela și la zahăr brun Rapadura,  obținut prin presarea la rece a trestiei de zahăr, dar și zahărul brun Muscovado, obţinut prin deshidratarea trestiei de zahăr.

Sănătate!