Zeci de milioane de persoane sunt afectate de alergii, arată statisticile.

Simptomele alergiilor apar atunci când sistemul imunitar reacționează la un compus care este inofensiv pentru majoritatea oamenilor, dar acesta declanșează o reacție alergică la cei sensibili. Această substanță poartă numele de alergen și poate fi de natură diferită, de la alimente, până la polen.

factori-alergeni-tratament-alergie-580x580

Există mai multe tipuri de alergii

Alergiile pot fi sezoniere (acestea se agravează în anumite perioade ale anului, de exemplu alergiile la polen pe timpul primăverii) sau pot fi perene (reacții alergice care apar pe tot parcursul anului).

Alergenii cei mai întâlniți includ polenul, acarienii, părul de animale, mucegaiul și o varietate de tipuri de produse alimentare, cum ar fi ouăle, crustaceele, nucile, alunele și semințele. Și intepaturile de insecte pot provoca reacții alergice.

Care sunt simptomele alergiilor?

Dacă ai venit în contact cu o substanță la care ești alergic, atunci sistemul imunitar o consideră periculoasă și eliberează o substanță chimică numită histamină pentru a o contracara.

Eliberarea de histamină poate provoca o varietate de simptome, inclusiv o erupție pe piele, dureri de cap, strănut, secreții nazale, umflarea feței, greață, dar și diaree. Reacția mai severă, cunoscută sub numele de anafilaxie, chiar îți poate pune în pericol viața, de aceea este nevoie de intervenție medicală imediată.

În cazul în care alergia este provocată de polen, apar simptome precum înroșirea nasului, secrețiile nazale, lăcrimarea și înroșirea ochilor, simptome asemănătoare cu ale gripei.

Cel care stabilește dacă o persoană este alergică la un anumit produs este medicul alergolog.

Alergiile pot fi depistate în urma mai multor teste medicale. Este vorba despre testarea cutanată prick cu aeroalergene, despre testarea cutanată patch cu alergene de contact, cât și despre testul intradermic, adică injectarea sub piele a unei cantități mici de substanță cu alergen.

Alergiile pot fi, de asemenea, depistate și în urma unor analize de sânge pe care le poate face orice persoană suspectă de această problemă de sănătate.alectra_sticla

În ceea ce privește tratamentul medical, există mai multe medicamente care sunt de ajutor pentru a ține sub control alergiile. De asemenea, este utilă și folosirea de medicamente care să prevină apariția alergiei, nu doar să trateze.

Acestea se pot folosi numai la recomandarea medicului. Și imunoterapia se număra printre metodele de tratament în cazul alergiilor. Cremele pot fi folosite pentru calmarea mâncărimilor. De asemenea, o soluție la această problemă de sănătate este și medicina naturistă.

Alergiile pot să apară la orice vârstă, însă cel mai adesea sunt afectați copii. Aceste alergii pot dispărea de la sine, o dată cu trecerea anilor. Rinita alergică este cea mai întâlnită afecțiune, care se activează mai ales primavera, când apare polenul. Haymax este un produs natural care poate fi folosit pentru prevenirea rinitei alergice, iar un alt produs pe care te poți baza este Extractul de coacăz negru de la Plantextract.

Și produsul Alectra de la Plantextract este o soluție la care pot apela cei afectați de alergii. Pentru copii este disponibil produsul Aller-Care Childlife, un sirop cu gust natural, care se administrează foarte ușor.

Ceaiul Trei Frați Pătați de la Fares și capsulele de Pronat sunt o altă opțiune pentru persoanele alergice. La fel de utile sunt și capsulele Allergy Stem de la Herbagetica, dar și produsele întărirea imunității Natures Aid Immune Support și Systemwell.